tisdag 27 januari 2009

Vinflaskekort

När vi skulle gå bort till några vänner förra helgen tyckte jag det var dags att jag gjorde mitt första vinflaskekort. Det var roligt, och jag blev mycket nöjd!

Tillsammans med vinflaskan gav vi även bort en liten lyxig chokladkaka (vår absoluta favorit bland choklad, Chuao från Amedei). Så på kortet gjorde jag en ficka till chokladen i samma papper som kortet. Runt kanten på fickan satte jag ett guldband, och jag dekorerade sedan fickan med lite blommor. Runt kanten på hela kortet har jag dragit med en brun promarker penna för att få en snygg, markerad kant.

Bakom chokladkakan på kortet så stack jag ner denna tag. Det är banden på den som man ser sticka upp på bilden ovanför. Det är en bit papper av samma sort som kortet, och på den har jag satt en bit vitt akvarellpapper. Stämpeln är en ny stämpel som jag har vunnit, och runt alla kanter har jag dragit med den bruna pennan.

2 kommentarer:

Lena sa...

Det var ett mycket fint flaskkort du gjort. Fiffigt också med chokladkakan.Lena

Anonym sa...

Kanon läckert!! Lift varning. kram...tyrasmatte