måndag 25 oktober 2010

I bärsjalen

Den här layouten från vår Rhodosresa gjorde jag på scrapträffen i Eskilstuna i september. Utmaningen var att inspireras av ett CD-fodral som de hade, men tyvärr minns jag inte vilken artist det var... Jag valde dock att inspireras av upplägget på fodralet, så det blev lite som en skissutmaning.

Jag har återigen använt ett vitt cardstock som grund, och på det sitter några rivna remsor av det randiga mönsterpappret. (Samma som jag använde i layouten "Rida på åsnor", jag sa ju att det skulle komma igen ;-) )

Runt kanten har jag doodlat en ram, och jag har dekorerat enkelt med lite akryldroppar.


Till rubriken hittade jag inte några bokstäver i den mörkblå färg som jag ville ha, så jag tog dessa foambokstäver i lite ljusare blått och så färgade jag in översidan av dem med en mörkblå promarker. Som du ser så är de lite ljusare på kanten, men det blev bara en snygg effekt tycker jag!

Inga kommentarer: