fredag 29 oktober 2010

Jag vill "pomma"

Här kommer en till layout från vår Rhodos-semester, och den här har jag gjort efter skissen vecka 29 hos Swe Scrapbook.

I den här layouten utgick jag från det härliga mönsterpappret med stjärnorna och lät både form och färg från dem gå igen i resten av layouten. Ett grönt cardstock fick bli cirkeln under fotona, och den blå bården har jag klippt på frihand från ett blått cardstock. Stjärnan till höger är även den utklippt ur samma cardstock, och i mitten sitter en stjärnabrad.

Rubriken består av både text utstansad ur mossgummi och text som jag skrivit för hand. Jag har även satt på en bit grönt organsaband, och doodlat en ram runt kanten av layouten. Journalingen flyttade jag på till rutan uppe till höger.

Och för den som undrar så är "pomma" sonens sätt att säga "komma", dvs att komma upp i famnen.

1 kommentar:

Mat och vikt blogg sa...

Hej!

Jag har inte tidigare kommenterat din sida, men följt bakom kulisserna ett tag. Nu vill jag passa på och ge dig en award, kika in på min sida: http://min-mat-och-vikt.blogspot.com/

Jag vill ge dig detta award för att jag tycker du har massor av fina ideer och du inspirerar mig i min scrapbooking!