tisdag 19 oktober 2010

Pyramidkort

Här är mitt första pyramidkort! Jag skulle göra ett kort för att ge bort pengar i present till en vän och kom på att det här var ett roligt sätt att göra eftersom det blev lite som ett paket!

Jag har använt mig av ett orange cardstock som bas och sedan klätt sidorna med det härliga pappret från Echo Park, serien Sweet Summertime. Sedan har jag klippt ut figurer från några andra spillpapper och satt fast på sidorna.

Ramen som är trädd över toppen av pyramiden har jag gjort i dubbelt vitt cardstock för att det ska bli ordentligt stabilt, och sedan klätt det med ett annat papper ur samma serie.

Texten har jag skrivit med bokstavsstickers som också de kommer från samma serie, och sedan har jag satt på några orange akryldroppar.

Här är pyramiden från andra hållet. För att låsa fast ramen har jag helt enkelt använt mig av två grillpinnar som jag stuckit rakt igenom pyramiden strax brevid varandra.

Såhär ser det ut när man börjar öppna pyramiden...

Här är insidan av pyramiden. Jag har klätt spetsarna med samma papper som på utsidan, och i fyrkanten i mitten sitter en bit vitt cardstock med några figurer utklippta ur mönsterpapper och med grattis-hälsningen!
I varje spets har jag även satt fast en bit gult band som jag använt för att knyta fast en hopprullad sedel.

3 kommentarer:

TesaB sa...

Jättefin!!! Läcker vikning, det blev ju hur fint och häftigt som helst!!!

Cornelia sa...

Urtjusigt! Uppskattades garanterat av mottagaren!

Caroline sa...

Superfint! Måste testa pyramidkort alltså, så läckert!