fredag 1 oktober 2010

Semester på Rhodos

Här kommer första layouten i det album jag har gjort med foton från vår resa till Rhodos i början av sommaren. Den här layouten gjorde jag efter oktober månads skissutmaning på Svensk Scrapbooking.

Hela albumet går i stilen Clean & Simple, och så även denna layout. En stil som jag har kommit på passar mig väldigt bra!

Jag har använt ett vitt cardstock som bas och på det sitter framför allt några mönsterpapper från serien Splash Dance från Imaginisce. Runt alla papperskanter har jag dragit ett streck på frihand med en svart penna.


Titeln på layouten har jag stansat ut i grått mossgummi med hjälp av cuttlebugen.

Journalingcirkeln har jag klippt ut ur samma mönsterpapper som jag använt i remsorna på layouten.

2 kommentarer:

Maiden sa...

Superfin! :-)
När kommer bebis?
Kram

Pernilla sa...

Tack Maiden!

Bebisen är beräknad till 18 oktober, så lite drygt 2 veckor kvar. Sen har jag inga förhoppningar om att den ska komma tidigt utan säkert minst en vecka sent som 1:an... ;)

Kram!