fredag 22 oktober 2010

Rida på åsnor

Ytterligare en layout från vår Rhodos-resa. Här rider vi på åsnor upp till Akropolis i Lindos.

Den här layouten har jag gjort efter skissen vecka 38 på Swe Scrapbook.

Jag har använt ett blått, lite skimrande cardstock som bas. På det två fotomattor i rött och orange cardstock, och så cirkeln i det randiga mönsterpappret. Det här mönsterpappret återkommer faktist i flera layouter i albumet, trots att jag bara köpte ett exemplar :)

Jag tycker om hur skissen låter fotot gå både under och över cirkeln, så det tog jag fasta på. Sedan slängde jag in en cirkel till i hörnet för journaling. Rubriken är utstansad i matchande papper, och runt kanten på layouten har jag dragit ett streck med en grå penna. Till sist har jag satt dit några blå och orange akryldroppar.

Inga kommentarer: