tisdag 26 oktober 2010

Sitta själv på åsnan

Här kommer en till layout från vår Rhodosresa som jag gjorde på scrapträffen i Eskilstuna i september. Den här gjorde jag efter en skissutmaning.

Jag har använt ett vitt cardstock som bas och på det sitter det snygga pappret från Bo Bunny, serien Block Party. Jag har även klippt ut några bitar från samma papper och använt som dekorationer, fastsatta på 3d-kuddar.

Som fotomatta har jag använt svart cardstock, och delar av rubriken har jag stansat ut i rött mossgummi. Jag är rätt så nöjd med att ha kommit på hur jag ska göra snygga ringar till å: Jag har det som blir över i a:et och gör sedan ett runt hål i mitten av det. Om man sedan vänder den del som har en lite rakare kant nedåt mot a:et när man sätter fast det så blir det rätt så snyggt!

Runt kanten av layouten har jag återigen doodlat en ram, med röd penna den här gången.

Inga kommentarer: